גלולה להפסקת הריון

תוכן עיניינים

הגלולה להפסקת הריון אפשרית בשלבים הראשונים של ההריון, ובעולם משתמשים מזה כ-40 שנה בגלולות להפלה, שמאפשרות את הפסקת ההריון ללא כל התערבות כירורגית או פולשנית.

ההליך של הפסקת הריון באמצעות גלולה נחשב בטוח ויעיל בכל מדינות העולם בהן הפלה הוא הליך חוקי, אולם חשוב להדגיש ולכתוב כי בכל מקרה אנו ממליצים לקבל את כל המידע הרלוונטי טרם ביצוע ההליך אותו נשמח להנגיש לך כאן, ואנו כמובן גם ממליצים לך להתייעץ עם רופא הנשים שלך על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה ביותר עבורך לגבי הפלה יזומה.

כל מה שרצית לדעת על הפסקת הריון באמצעות כדורים: שאלות נפוצות בנושא גלולה להפסקת הריון:

 

  1. עד איזה שבוע ניתן לקחת גלולה להפסקת הריון?

בישראל, הגלולה להפסקת הריון ניתנת רק עד שבוע 9 להריון, כלומר הפסקת הריון באמצעות גלולה היא פתרון אפשרי עבורך רק אם טרם עברת את שבוע 9.

 

  1. האם אפשר לקבל גלולה להפסקת הריון ללא ועדה?

לא, אין הפסקות הריון בישראל, הן באופן ציבורי והן באופן פרטי ללא ועדות רפואיות. בכל מקרה יש לעבור ועדה רפואית. ועדה רפואית באישור משרד הבריאות מתכנסת אצלנו כל יום א-ו' וניתן להתקבל מהיום להיום לועדה הרפואית ולעבור אותה לפני קבלת גלולה להפסקת הריון.

 

  1. האם הפלה עם גלולות מסוכנת?

מדובר על הליך רפואי מוכר וידוע בכל העולם אשר זכה לאישור הFDA  וכמובן לאישור משרד  הבריאות. ההליך יעיל וטומן בתוכו (ככל הליך רפואי) סיכון מסוים אולם קטן ביותר.

 

  1. האם ניתן לרכוש באופן פרטי ועצמאי את הגלולה להפסקת הריון?

לא. את הגלולה להפסקת הריון לא ניתן לרכוש לבד, זוהי גלולה שניתנת רק לאחר ועדה רפואית, ע"י רופא הנשים שרק הוא יכול ורשאי לתת לך  את הגלולה להפסקת הריון.  כדור המפיג'ין שאחראי להפסקת ההריון הוא כדור מפוקח ונטילתו נעשית תחת פיקוח רפואי במוסד שקיבל לכך את אישור משרד הבריאות בלבד.

  1. האם עדיף להפסיק הריון באמצעות גלולה או באמצעות גרידה?

אין כאן תשובה חד משמעית, תשובה נכונה או שגויה. זה תלוי כמובן בגיל ההריון, בהיסטוריה הרפואית  של כל אישה, ובמצבה המשפחתי.  הסיכון לפגיעה ברחם בהפסקת הריון באמצעות גלולה הוא נמוך יותר, כמו גם כל סיכון שכרוך בפעולה כירורגית פולשנית. יש נשים שמעדיפות לבצע הפסקת הריון באמצעות גלולה כדי לחוש הפלה טבעית יותר. שתי השיטות נחשבות ליעילות ולבטוחות מאוד. בהפלה באמצעות כדורים יש סיכוי של כ-90% להצלחת ההליך, ולעיתים יש צורך בגרידה להשלמת התהליך אם מסתבר בביקורת שנערכת לאחר התהליך כי הרחם לא התרוקן מתוכנו במלואו.  (סיכוי ההצלחה באמצעות גרידה גבוהים יותר).

 

  1. האם מדובר על הליך כואב?

כמובן שמדובר על דבר יחסי. כל אישה יכולה לחוות את הכאב באופן שונה, אולם ככלל ככל שתעברי את ההפלה בשלב מוקדם יותר כשגיל ההריון קטן יותר הן תופעות הלוואי- הכאב והדימומים יהיו נמוכים יותר, והן סיכוי ההצלחה של ההפלה יהיו גבוהים יותר.

מקור הכאב הוא מההתכווצויות של הרחם לאחר נטילת הכדור השני להפסקת ההריון- ציטוטק- שנגרמות על מנת לפלוט את תוכן ההריון החוצה. ניתן וכדאי לקחת כדורים לשיכוך הכאבים, ולרוב וכאבים ימשכו מספר שעות וידעכו ויעברו מעצמם שעות ספורות מעת נטילת הציטוטק.

 

למידע נוסף,  קביעת תור ו/ או התייעצות טלפונית טרם קבלת החלטה ניתן להתקשר אלינו.

אודות המחבר:
ד״ר מיכאל שילון

ד״ר מיכאל שילון

גניקולוג ומנתח בכיר - רופא בכיר בבית חולים מאיר ובקופת חולים כללית.
בוגר בית ספר לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב, רופא מוטס במיל', בכיר בקופת חולים כללית, חבר בארגונים מקצועיים מובילים.

דילוג לתוכן