מחזור ראשון לאחר הפסקת הריון/ הפלה

הפלה בין שבוע 26 לשבוע 40 להריון

תוכן עיניינים

הפלות הן הרבה יותר שכיחות מכפי שנהוג לחשוב. כך למשל, בארצות הברית 3 מתוך 10 נשים בנות 45 מעידות שהן עברו הפלה במהלך חייהן. על אף שמדובר בתופעה נפוצה חווית ההפלה היא אישית ואינטימית וחשוב שתקבלי את כל המידע על הפלה כמו גם על מה שעתיד לקרות לאחריה.

בין אם את עוברת הפלה כירורגית ובין אם את עוברת הפלה בכדורים חשוב שתדאגי לעצמך. כדאי לערוך את ההפלה במקום מקצועי ועתיר ניסיון ולבצע אותה תחת השגחה רפואית של רופא/ת מיומן/ת.

באופן כללי הפלות נחשבות לפרוצדורות בטוחות עם מינימום סיכונים או סיבוכים. יחד עם זאת, גם הפרוצדורה הבטוחה הזו אינה חפה מתופעות לוואי, ביניהן: כאבים בשדיים, התכווצויות באזור הבטן, בחילות, עייפות ולעיתים תכופות גם דימום מוגבר ועיכוב במחזור החודשי, עליהם נפרט ממש בשורות הבאות.

מחזור חודשי לאחר הפלה: למה כדאי לשים לב?

ריכזנו עבורך רשימה מקוצרת אך עם זאת מדויקת להיבטים שיש לשים לב אליהם לאחר ביצוע הפלה בהקשר של הופעת המחזור החודשי שלך:

  1. כעבור כארבעה עד שישה שבועות לאחר הפסקת הריון, את אמורה לשוב ולקבל את המחזור החודשי.
  2. זה לא משנה אם הפסקת ההיריון נעשתה באמצעות הפלה בכדורים או באמצעות שאיבה, המחזור צפוי לשוב 4-6 שבועות לאחר מכן.
  3. אם לא קיבלת מחזור בפרק זמן זה אנא גשי לבירור ולבדיקה אצל הגניקולוג/ית שלך.
  4. לאחר הפלות עלייך לצפות למחזור שונה מהמחזורים הקודמים שלך, שכן הרחם מוציא בשלב זה שאריות מיקרוסקופיות שנותרו ברחם שיוצאות בדרך כלל עם המחזור .
  5. אם את חשה כי המחזור מלווה בריח לא שיגרתי או מדיף ריח חריף אנא גשי לרופא לבירור ובדיקה.
  6. יתכן שגם לאחר המחזור הראשון שלאחר ההפלה, המחזורים הבאים יהיו שונים מהמחזורים הקודמים שלך. במקרה כזה גשי גם כן לרופא שטיפל בך.
  7. שימי לב כי מיד לאחר הפסקת ההריון את יכולה להיכנס שוב להריון, לכן אם את אינך מעוניינת בשלב זה בהריון נוסף עלייך להשתמש באמצעי מניעה לפני קבלת המחזור הראשון.

ומה באשר לדימום לאחר הפלה?

נשים רבות חוות דימום לאחר הפלה, זה טבעי. את בוודאי תחווי דימומים בכמות סבירה בימים הראשונים לאחר הפלה. גם הופעת קרישי דם קטנים נחשבת בטווח הנורמה. אך נורות האזהרה צריכות להידלק כאשר קרישי הדם מופיעים למשך יותר מכמה שעות, כאשר יש דימום כבד מאוד או שצבעו של הדם הוא בהיר ולא כהה או אם את חשה בכאבים עזים, דוקרניים המתמשכים לאורך זמן – בכל המקרים האלו יש לגשת לרופא המטפל ולהיוועץ עמו בהקדם.

אודות המחבר:
ד״ר מיכאל שילון

ד״ר מיכאל שילון

גניקולוג ומנתח בכיר - רופא בכיר בבית חולים מאיר ובקופת חולים כללית.
בוגר בית ספר לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב, רופא מוטס במיל', בכיר בקופת חולים כללית, חבר בארגונים מקצועיים מובילים.

דילוג לתוכן